Açık Mod
Koyu Mod
Sistem Modu

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile e-Tebligat uygulamasının kapsamının genişletildiği aktarıldı. Gerçek usulde vergilendirilen esnaf, doktor, avukat ve çiftçiler dahil birçok mükellefin 30 Kasım 2026 tarihine kadar sisteme dahil olması gerekiyor.
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 11 Ekim 2026 tarihli Resmi Gazete’de yayımlandı. Kararda vergi bildirimlerinde elektronik tebligat uygulamasına ilişkin yeni düzenlemeler yer aldı.
Düzenlemeye ilişkin paylaşılan bilgilere göre, ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükelleflerinin e-Tebligat sistemine dahil olma zorunluğu getirildi.
ESNAF, DOKTOR, AVUKAT VE ÇİFTÇİLER DİKKAT!
Yeni düzenlemenin kapsamına gerçek usulde vergilendirilen birçok meslek grubu giriyor. Bunlar arasında esnaf, bakkal, doktor, avukat, serbest meslek mensupları ve çiftçiler de bulunuyor.
BİLDİRİMLERİN ELEKTRONİK ORTAMDA İLETİLMESİ HEDEFLENİYOR
Elektronik tebligat sistemi sayesinde vergi daireleri tarafından gönderilen bildirimlerin elektronik ortamda iletilmesi hedefleniyor.
SON BAŞVURU TARİHİ 30 KASIM 2026
Paylaşılan bilgilere göre, sisteme dahil olması gerektiği halde henüz e-Tebligat sistemine kaydolmamış mevcut mükelleflerin en geç 30 Kasım 2026 tarihine kadar işlemlerini tamamlamaları gerekiyor.
İKİNCİ BAŞVURUYA GEREK VAR MI?
Daha önce e-Tebligat sistemine dahil olmuş vergi mükelleflerin ise bu düzenleme kapsamında yeniden başvuru yapmasına gerek olmadığı ifade edildi.
VERGİ MÜKELLEFLERİ DİKKAT
Vergi mükelleflerin herhangi bir hak kaybı veya işlem aksaklığı yaşamamak için başvuru durumlarını ilgili vergi dairesinden ya da Gelir İdaresi Başkanlığının resmi kanallarından kontrol etmeleri büyük önem taşıyor.